شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وعده وزیر اقتصاد به مالباختگان بورس

دژپسند

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲:۵۳


به گفته وزیر اقتصاد قرار است تا پایان سال جاری ۱۰۰ شرکت جدید به بازار بورس عرضه اولیه داشته باشند، که پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از آن‌ها صورت بگیرد و سهامداران عملکرد خوبی در این شرایط داشته باشند.

تیک نیوز- فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در جریان جلسه هیات دولت تاکید کرد: اگر مدافع سهامداران خرد و حقیقی هستیم باید از اظهارنظرهایی که در بازار اخلال ایجاد می‌کند به شدت خودداری کنیم.

در شرایط کنونی برای سهامداران نگرانی‌هایی در رابطه با روند کاهشی شاخص به وجود آمده است اما توجه به این نکته ضروری‌ست که یکی از عوامل امیدبخشی در بازار، برنامه‌های دولت برای عرضه خواهد بود.

وزیر اقتصاد همچنین از پیوستن 100 شرکت جدید به بازار بورس خبر داد و گفت: دولت و سازمان بورس برنامه دارند که تا پایان سال جاری صد شرکت به بازار بورس اضافه ‌شوند و عرضه اولیه داشته باشند.

البته باید بدانیم که اوراق بدهی تمام بازار سهام نیستند؛ بازار بدهی جزو دیگری از بازار سرمایه است و دولت از اوراق بدهی برای تامین مالی بودجه استفاده می‌کند.

وزیر اقتصاد با تاکید اعلام کرد: برنامه ما این است که  عرضه‌ها و واگذاری‌ها در بازار سرمایه انجام شود چرا که این بازار شفافیت بیشتری دارد.

دژپسند در بخشی از سخنان خود به سهامداران گوشزد کرد: بازار سرمایه بخشی از اموال و سرمایه مردم است و نباید آن را به راحتی در معرض خرید و فروش قرار دهند همواره گفتم که مطالعه، مشاوره و معامله باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

نکته مثبت بازار این است که امروز بازار سرمایه بازارگردان دارد و از 320 شرکت حاضر، حدود 200 شرکت بازارگردان معرفی کرده‌اند و ما امروز اوراق تبعی داریم که همه این‌ها باعث افزایش نقدشوندگی می‌شوند تا مردم بتوانند در صورت نیاز با سهولت سهام خود را بفروشند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو